Κατά την διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς  (2022-2023) το σχολείο μας πραγματοποιεί δύο περιβαλλοντικά προγράμματα στα οποία συμμετέχουν μαθητές   δύο Τμημάτων της Β΄ τάξης. Το ένα έχει τίτλο «Κάνω ανακύκλωση – Προστατεύω το περιβάλλον – Αγαπώ το πράσινο» και γίνεται με τους μαθητές του Τμήματος Β5  και το άλλο με τίτλο «Το Πράσινο πηγή έμπνευσης για δημιουργία» γίνεται με τους μαθητές του Τμήματος Β6.

Και τα δύο προγράμματα στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση των μαθητών για το περιβάλλον, έχουν όμως διαφορετική φιλοσοφία και ακολουθούν άλλη μέθοδο. Όσον αφορά το Β5 η έμφαση δίνεται στην ανακύκλωση και τα βήματα που ακολουθήσαμε ήταν τα εξής : Αρχικά έγινε συζήτηση με τους μαθητές του τμήματος και της υπεύθυνης καθηγήτριας για θέματα όπως τι σημαίνει αειφορία, πώς θα κάνουμε σωστή διαχείριση των φυσικών πόρων του πλανήτη μας  και με ποιο τρόπο πρέπει να δράσουμε ως πολίτες για την επαναχρησιμοποίηση των απορριμμάτων της πόλης μας.  Στα πλαίσια αυτά έγιναν οι εξής δράσεις : 1. Δημιουργία παρουσίασης σε power point, στο οποίο συγκεντρώθηκαν όλες οι παραπάνω γνώσεις που ήταν απαραίτητες για τους μαθητές.  2.  Έρευνα για την ανακύκλωση την οποία πραγματοποίησαν οι μαθητές στο οικογενειακό και ευρύτερο περιβάλλον τους σε διάρκεια δύο μηνών.  3. Τα γραφήματα των αποτελεσμάτων της έρευνας  με την βοήθεια της Υποδιευθύντριας και Μαθηματικού του σχολείου μας  κ. Δήμητρας Μπουραζάνα, ώστε να εφαρμόσουν έμπρακτα τις μαθηματικές τους γνώσεις.

Βασική παράμετρος του περιβαλλοντικού προγράμματος του Β6  είναι η αξία του πρασίνου και της Φύσης για τον άνθρωπο μέσα από την βιωματική προσέγγιση.  Οι μαθητές γνωρίζουν τα δέντρα και τα φυτά – θάμνους, συλλέγουν πληροφορίες για την χρήση τους και φωτογραφίζουν εικόνες του φυσικού κόσμου. Μαθαίνουν για την αειφορία και τους τρόπους προστασίας της φύσης και διδάσκονται πώς να χτίσουν μια σχέση εμπιστοσύνης με τον εαυτό τους σε σχέση και με την φύση. Σκοπός είναι να νιώσουν μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση και σιγουριά, διότι τα παιδιά όταν βρίσκονται ελεύθερα στην φύση την αντιμετωπίζουν στηριζόμενα στις δυνάμεις τους εξερευνώντας την με δράσεις όπως πεζοπορία, άσκηση, παιχνίδι. Παράλληλα στις συναντήσεις τονίζονται η αξία και ο ρόλος του αστικού πρασίνου για την προστασία της βιοποικιλότητας.

Στη συνέχεια και τα δύο τμήματα πραγματοποίησαν στις 22 Μαρτίου κοινή Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Βοτανικό κήπο Νεοχωρίου στη λίμνη Πλαστήρα, όπου  παρακολούθησαν δύο προγράμματα : «Κομποστοποίησης» και  «Φύτευσης σπόρων από τους μαθητές». Ακολούθησε  περιήγηση στο οικολογικό μονοπάτι –και τους τεχνητούς υγρότοπους της λίμνης,   όπου αναγνώρισαν είδη φυτών και βοτάνων, όπως θαμνότοπους, ανθώνες, ενδημικά & φαρμακευτικά φυτά. Τέλος οι μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες που είχαν ετοιμάσει στο αμφιθέατρο του βοτανικού κήπου.

Υπεύθυνοι προγραμμάτων : Για το Β5 η φιλόλογος κ. Δέσποινα Καλπακίδου και για το Β6 η καθηγήτρια τεχνολογίας κ. Σταυρούλα Καλφούντζου. Στην εκπαιδευτική ομάδα συμμετέχουν στο Β5 η Υποδιευθύντρια κ. Δήμητρα Μπουραζάνα και στο Β6 η φιλόλογος κ. Μάγδα Κυριάκου. Τους μαθητές συνόδεψαν στην επίσκεψη, που έγινε στα πλαίσια του προγραμμάτων τους, οι εκπαιδευτικοί: Γαλλικής φιλολογίας κ. Αικατερίνη Μαντζώρου και Αγγλικής φιλολογίας κ. Βασιλική Μπουμπουράκα.

Οι φωτογραφίες είναι από την επίσκεψή μας στο Βοτανικό κήπο Νεοχωρίου στη λίμνη Πλαστήρα.