Τον Οκτώβρη του 2021 ξεκινήσαμε το ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Σχολικών
Δραστηριοτήτων- Φιλαναγνωσίας, με τον τίτλο «Η Σχολική Βιβλιοθήκη μας:
Φάρος στη ζωή μας » και ολοκληρώσαμε με το πέρας του διδακτικού έτους.

 Πεποίθησή μας είναι ότι η αγάπη για το βιβλίο καλλιεργείται και
αναπτύσσεται μέσα από δραστηριότητες που επιτρέπουν την ολοκληρωμένη
επαφή των παιδιών με το βιβλίο. Επιχειρήσαμε να προσεγγίσουμε
λογοτεχνικά κείμενα μέσω αναγνώσεων λογοτεχνικών αποσπασμάτων-
αφηγήσεων και δημιουργήσαμε ευκαιρίες για έκφραση απόψεων και ιδεών
για τις αξίες της ζωής που αναδεικνύονται μέσα από την επαφή των
μαθητών/τριών με τα λογοτεχνικά βιβλία.
 Αναπτύξαμε δραστηριότητες για την καλλιέργεια της κριτικής και
δημιουργικής σκέψης των μαθητών με την υλοποίηση δραστηριοτήτων
καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας .

Προγραμματίσαμε επισκέψεις και συνεργασίες με φορείς και στον
βαθμό που υπήρξε η δυνατότητα στις ιδιαίτερες συνθήκες της
πανδημίας της φετινής χρονιάς υλοποιήσαμε σχετικές δράσεις :

1. Στον χώρο του Αμφιθέατρου του 6 ου Γ/σίου Λάρισας η δράση: Η
Λογοτεχνία αλλιώς κατά την οποία έγινε επαφή με δημιουργούς της
Λογοτεχνίας, υπήρξε διάλογος με τους μαθητές, βιωματικές δράσεις και
μετά τις εισηγήσεις τους τέθηκαν ερωτήματα σχετικά με το συγγραφικό
έργο και το γράψιμο ενός δημιουργού. Με τη συγγραφέα – ιατρό κ.
Ζαφειρία Κοτζαμάνογλου & την ποιήτρια – θεατρολόγο κ. Ελένη
Ελεονώρα Τσιαντούλα μέλη του ΠΟΚΕΛ Λάρισας.

 Λογοτεχνίας 8

 Λογοτεχνίας 9

2. Επίσκεψη στο Μουσείο Ελληνικής Παιδείας στην Καλαμπάκα Τρικάλων-
το οποίο φιλοξενεί συλλογές βιβλίων και αντικειμένων σχετικές με την
ελληνική εκπαίδευση και την παιδεία γενικότερα: γνωριμία “Ενός
μουσείου για τον μαθητή και το σχολείο”.

1

5

3. Επίσκεψη στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη της Λάρισας « Κ. M.
ΚΟΥΜΑΣ» με συμμετοχή σε βιωματικές δράσεις ανάπτυξης της
ομαδικότητας, συλλογικότητας και συνεργασίας  (παντομίμα με εργαλείο
τα λογοτεχνικά βιβλία, κατηγορίες ερωτήσεων με ομαδική συμμετοχή
κ.ά.)

Bibliothiki2

Bibliothiki4

4. Ανάγνωση αποσπασμάτων λογοτεχνικών βιβλίων (Ανάγνωση-
Προσέγγιση Πλαισίου-Επεξεργασία -Ανάλυση) – (Συνοδεία Μουσικής &
Βιντεο-προβολών).

5. Δραστηριότητες καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας: δημιουργία
ψηφιακού υλικού-παρουσίαση Power point όπου αποτυπώνεται η
παραπάνω επεξεργασία

Η Σχολική μας Βιβλιοθήκη: Φάρος στη ζωή μας

6. Δημιουργία Αφισών με εξώφυλλα αγαπημένων βιβλίων που
αξιοποιήθηκαν στο Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας.


7. Περιήγηση των μαθητών /-τριών στη Σχολική Βιβλιοθήκη με ανταλλαγή
απόψεων, ιδεών και προτάσεων για το πρόγραμμα.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος παρουσιάστηκε στους μαθητές η τελική
συμμετοχή τους και το προϊόν της δημιουργικότητάς τους στην τάξη.
Ακολούθησε Ερωτηματολόγιο Αξιολόγησης του προγράμματος από τους μαθητές
και τους υπεύθυνους καθηγητές που συνεργάστηκαν για την υλοποίηση του
προγράμματος. Συζητήθηκαν τα αποτελέσματα & διατυπώθηκαν σκέψεις και
προτάσεις βελτίωσης των σχολικών Δραστηριοτήτων και της Βιβλιοθήκης μας στο
μέλλον.
Με βάση τα δημιουργικά κείμενα των μαθητών/-τριών, τις εικαστικές δημιουργίες τους
και τις θετικές αποτιμήσεις τους απέναντι σε αυτές τις δράσεις παρατηρήθηκε
διαφοροποίηση στην αντίληψη που είχαν αναφορικά με τα βιβλία δημιουργώντας μια
καλύτερη σχέση με αυτά.

Συμμετείχαν: ΟΙ μαθητές/-τριες του Γ5
Υπεύθυνη συντονισμού : Τασιοπούλου Παρασκευή (Βίκυ)
Υπεύθυνοι Προγράμματος: Παπαμαργαρίτης Βασίλης – Δ/ντής, Ντάμτσιου Κωνσταντίνα,
Τασιοπούλου Παρασκευή