Το 6ο Γυμνάσιο Λάρισας ολοκλήρωσε πρόγραμμα Κινητικότητας Erasmus ΚΑ1
Στις 19/9/2019 πραγματοποιήθηκε η τελική παρουσίαση του προγράμματος Erasmus KA1 με τίτλο : «Το Σχολείο είναι για όλους» (2018-1-EL01-KA01-047033) στο αμφιθέατρο του σχολείου μας, σε ανοιχτή εκδήλωση-πρόσκληση προς τους γονείς, μαθητές και την εκπαιδευτική κοινότητα της πόλης μας.
Σκοπός του προγράμματος Κινητικότητας των εκπαιδευτικών του σχολείου μας ήταν να αναζητήσουν σύγχρονες μεθόδους εφαρμογής του διδακτικού τους έργου, που να καλύπτουν τις ποικίλες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών μας, δεδομένου ότι το σχολείο μας, το μεγαλύτερο πληθυσμιακά Γυμνάσιο της πόλης, με μαθητές που προέρχονται από διαφορετικές κοινωνικές τάξεις, με διαφορετικό οικονομικό και μορφωτικό υπόβαθρο, δεξιότητες, μαθησιακή δυνατότητα και οικογενειακή κατάσταση, είχε ανάγκη γνώσης καινοτόμων και εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας, για την καλύτερη διεκπεραίωση του έργου του. Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος υλοποιήθηκαν 4 κινητικότητες με 9 εκπαιδευτικούς.
Στην πρώτη κινητικότητα, με θέμα την πρώιμη σχολική εγκατάλειψη ”Early School Leaving”, που πραγματοποιήθηκε στην Πράγα της Τσεχίας από 15-19/10/2018, συμμετείχαν 3 εκπαιδευτικοί, μία καθηγήτρια φιλόλογος, μία καθηγήτρια θεολόγος και μία καθηγήτρια τεχνολογίας. Στα πλαίσια του επιμορφωτικού σεμιναρίου οι συμμετέχουσες ερεύνησαν τα βαθύτερα αίτια της απομάκρυνσης των παιδιών από το σχολείο, γνώρισαν τα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων ευρωπαϊκών χωρών και τις πρακτικές των Ευρωπαίων συναδέλφων και πρότειναν λύσεις, ώστε το σχολείο να γίνει πιο ευχάριστο και ελκυστικό για τους μαθητές. Η δεύτερη κινητικότητα που πραγματοποιήθηκε στην Βαρκελώνη της Ισπανίας από 8-12/04/2019, είχε ως θέμα την κατάρτιση στις νέες τεχνολογίες “ITC Skills for Educators”. Οι 2 εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν, ένας καθηγητής αγγλικής γλώσσας, και ένας καθηγητής φυσικών επιστημών ενημερώθηκαν για τον τρόπο χρήσης των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, με στόχο την βελτίωση του ενδιαφέροντος, της αυτοπεποίθησης και των επιδόσεων όλων των μαθητών και κυρίως εκείνων που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες. Η τρίτη κινητικότητα με θέμα την ενθάρρυνση της δημιουργικής σκέψης “Encouraging Creative Thinking” πραγματοποιήθηκε επίσης στην Πράγα της Τσεχίας από 6-10/05/2019. Οι 2 εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν, μία καθηγήτρια αγγλικής γλώσσας και η καθηγήτρια εικαστικών παρακολούθησαν με τρόπο βιωματικό τεχνικές μεθόδους, ώστε να αναγνωρίζουν και να παρεμβαίνουν σε περιστατικά επιθετικής συμπεριφοράς, βελτιώνοντας τις δεξιότητες δημιουργικής σκέψης των μαθητών, μετατρέποντας την επιθετική τους συμπεριφορά σε θετική στάση και ενθαρρύνοντας παράλληλα τον αυθορμητισμό και τη φαντασία τους. Τέλος στην τέταρτη κινητικότητα, που πραγματοποιήθηκε στο Ελσίνκι της Φινλανδίας από 12-16/08/2019, το θέμα ήταν η καινοτομία στην διδασκαλία “ Innovative Approaches to Teaching”. Οι 2 εκπαιδευτικοί που επιμορφώθηκαν, ένας καθηγητής μαθηματικών και ένας καθηγητής φυσικής αγωγής, γνώρισαν το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας, το οποίο χαρακτηρίζεται από τον πειραματισμό και την καινοτομία και μετέφεραν την εμπειρία τους, προσδοκώντας να αποκωδικοποιήσουμε τα θετικά στοιχεία αυτού του συστήματος και να τα προσαρμόσουμε στις δικές μας ανάγκες και ιδιαιτερότητες, ώστε να προσφέρουμε και στα δικά μας παιδιά τη δυνατότητα να αναπτύξουν αξιόλογη κριτική σκέψη.
Μετά την ολοκλήρωση κάθε Κινητικότητας επιμόρφωσης, η παιδαγωγική ομάδα που συμμετείχε ενημέρωνε το Σύλλογο Διδασκόντων σε ειδική εκδήλωση για τα αποτελέσματα της δράσης και ετοίμαζε ένα άρθρο για τα τοπικά ΜΜΕ και την ιστοσελίδα του σχολείου για τη διάχυση των καλών μεθόδων και πρακτικών σε όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό, τους γονείς και τους μαθητές. Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι το πρόγραμμά μας με τον τίτλο : «Το Σχολείο είναι για όλους» πέτυχε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα σε πολύ μεγάλο βαθμό, καθώς οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν απέκτησαν το απαραίτητο γνωστικό υπόβαθρο, ώστε να αναγνωρίζουν έγκαιρα τα προβλήματα μέσα στην τάξη και να λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης. Η εμπειρία και οι πρακτικές των Ευρωπαίων συναδέρφων επηρέασαν θετικά τη σκέψη και τη στάση τους παρέχοντας καινοτόμες παιδαγωγικές στρατηγικές και περισσότερες εναλλακτικές τακτικές προσέγγισης των παραβατών μαθητών και των μαθητών με δυσκολίες μάθησης ενώ διδάχτηκαν με τρόπο βιωματικό, πώς να συμβάλλουν στη δημιουργία κλίματος ευεξίας, θετικής αυτοεκτίμησης και αποδοχής όλων των παιδιών μέσα στη σχολική μονάδα. Τέλος ευελπιστούμε και στην πραγματοποίηση νέων δράσεων στο μέλλον στοχεύοντας σταθερά στη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας προς όφελος των μαθητών μας.