«Η Ασπίδα του Αχιλλέα»

Γίναμε για λίγο το εργαστήρι του Ηφαίστου!

Η περιγραφή της ασπίδας του Αχιλλέα από τον Όμηρο προσφέρεται για να ερευνήσουν περισσότερο οι μαθητές/-τριες στοιχεία του ομηρικού πολιτισμού και να κάνουν παραλληλισμούς με το σήμερα.
Επιπλέον, πρώτον έχουν τη δυνατότητα να δουν πώς μετατρέπει ο ποιητής την περιγραφή ενός
όπλου, ενός δηλαδή εργαλείου πολέμου, σε ύμνο της ζωής, με πληθώρα ειρηνικών σκηνών και
δεύτερον πώς ο ποιτής-δημιουργός Όμηρος μεταπλάθει μια περιγραφή σε ένα έργο ζωγραφικής
τέχνης.
Όλο αυτό μάλιστα μπορούν να το μετουσιώσουν οι ίδιοι οι μαθητές/-τριες σε πράξη, σχεδιάζοντας
τη δική τους ασπίδα στην τάξη (ή στο σπίτι όπως επέλεξαν κάποιοι/-ες), που έχει για λίγο μετατραπεί σε εργαστήρι. Οι μαθητές/-τριες είχαν έτσι έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν όλοι/όλες ως μικροί ερευνητές και τεχνίτες.
Αξιοποιήσαμε διαδικτυακές πηγές για να αντλήσουν πληροφορίες :
1/http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2296/Archaia-Ellinika-mtfr-Omirika-Epi-Iliada_B-Gymnasiou_empl/index18.html

ραψωδία Σ-Ὁπλοποιία (Τα νέα όπλα του Αχιλλέα κατασκευάζονται)
2/http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/document/file.php/DSGYMB108/HTML/aspida/main.html

ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ
3/ http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B108/208/1458,4859/
Το σύμπαν στην Ασπίδα του Αχιλλέα [πηγή: Εκπαιδευτική ιστοσελίδα στο Πανελλήνιο Σχολικό
Δίκτυο]
4/ https://edutv.minedu.gov.gr/index.php/istoria-2/i-aspida-tou-axillea
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ- Η ΑΣΠΙΔΑ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ
Μετά την ανάγνωση και τη λεξιλογική εξομάλυνση του κειμένου της ραψωδίας Σ 478-616, Ομηρικά Έπη, «Ιλιάδα» Β΄ Γυμνασίου. (Το σύμπαν & ο Ωκεανός, Πολιτεία ἐν εἰρήνῃ/ Πολιτεία ἐν πολέμῳ, Σκηνές από τη γεωργία και την κτηνοτροφία, Η σκηνή του Χορού) μετέτρεψαν τις περιγραφές σε δημιουργία της δικής τους ασπίδας. Παρουσίαση στην εφαρμογή Canva.


Συμμετείχαν: Τα Τμήματα Β2, Β4
Η διδάσκουσα εκπ/κός: ΤΑΣΙΟΠΟΥΛΟΥ Π
.

schoolpress Η Φωνή του Σχολείου μου