Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών κ. Βασιλείου Παπαμαργαρίτη, Διευθυντή του σχολείου μας και καθηγητή Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, και του κ. Μιχαήλ Τζιατζιά, καθηγητή Φυσικής Αγωγής, στο πρόγραμμα κινητικότητας Erasmus+ στο φινλανδικό σχολείο Harjunrinteen koulu στο Ριιχιμάκι (Riihimäki) από τις 19 έως τις 24 Αυγούστου 2024, αποτέλεσε μια σημαντική εμπειρία επαγγελματικής ανάπτυξης και πολιτιστικής ανταλλαγής.

Η εκπαιδευτική επίσκεψη επικεντρώθηκε στην επαγγελματική ανάπτυξη των συμμετεχόντων μέσα από την παρακολούθηση και συμμετοχή σε μαθήματα και δραστηριότητες που υποστήριξαν τις ακόλουθες βασικές κατηγορίες:

Κατανόηση της Σχολικής Κουλτούρας και Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Και οι δύο εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν και να συμμετάσχουν σε διάφορες δραστηριότητες του σχολείου, συμπεριλαμβανομένων και των παραδοσιακών εορτασμών. Αυτό τους επέτρεψε να κατανοήσουν καλύτερα την κουλτούρα και τις αξίες της Φινλανδικής Εκπαίδευσης, καθώς και τις διαπολιτισμικές δεξιότητες.

Παρακολούθηση Μαθημάτων Ρομποτικής

 Στο πλαίσιο της κινητικότητάς τους, οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν και μαθήματα Ρομποτικής, όπου είδαν από κοντά πώς οι Νέες Τεχνολογίες ενσωματώνονται στην εκπαιδευτική διαδικασία για την ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων, προγραμματισμού και δημιουργικής σκέψης στους μαθητές/μαθήτριες. Αυτή η εμπειρία τους επέτρεψε να κατανοήσουν την αξία της Ρομποτικής ως εργαλείου για την προώθηση της καινοτομίας και της συνεργασίας μέσα στην τάξη.

Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων και Διεπιστημονικής Προσέγγισης

Ο κ. Παπαμαργαρίτης, επικεντρώθηκε στη χρήση ψηφιακών εργαλείων στη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας, ενώ ο κ. Τζιατζιάς, ενσωμάτωσε τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών και STEM στη Φυσική Αγωγή. Αυτές οι εμπειρίες προσέφεραν και στους δύο μια διεπιστημονική προσέγγιση στην εκπαίδευση και έδωσαν έμφαση στη διασύνδεση ανάμεσα στις φυσικές επιστήμες και άλλους τομείς διδασκαλίας

Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση

Η παρατήρηση στρατηγικών διδασκαλίας που εστιάζουν στις ανάγκες μαθητών/μαθητριών με μαθησιακές δυσκολίες προσέφερε στους εκπαιδευτικούς μια βαθύτερη κατανόηση των αρχών της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν πώς το φινλανδικό σχολείο προσαρμόζει το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα ώστε να είναι συμπεριληπτικό και να καλύπτει τις ανάγκες όλων των μαθητών/μαθητριών.

Επαγγελματική Ανάπτυξη και Συνεργασία

Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας, οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε συζητήσεις για τις μεθόδους διδασκαλίας, την ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων και τις πρακτικές εκπαιδευτικής πολιτικής, ενισχύοντας έτσι τη δική τους επαγγελματική ανάπτυξη και καλλιεργώντας τη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών από διαφορετικά σχολεία και χώρες.

Αποτίμηση της Επίσκεψης και Συμπεράσματα

Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους εκπαιδευτικούς να διευρύνουν τις γνώσεις τους και να βελτιώσουν τις πρακτικές διδασκαλίας τους. Με την επιστροφή τους στο 6ο  Γυμνάσιο Λάρισας, οι εκπαιδευτικοί είναι έτοιμοι να μοιραστούν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους με τους συναδέλφους τους, ενισχύοντας τη διδασκαλία και την παιδαγωγική προσέγγιση του σχολείου τους. Η απόκτηση εμπειρίας από διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα και η ανταλλαγή καλών πρακτικών αποτελεί θεμέλιο λίθο για τη βελτίωση της εκπαίδευσης και την προώθηση της ευρωπαϊκής συνεργασίας.

Εν κατακλείδι, η κινητικότητα αυτή αναδεικνύει τη σημασία της διεθνούς συνεργασίας και της ανταλλαγής καλών πρακτικών στην εκπαίδευση, προωθώντας την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και ενισχύοντας την ποιότητα της διδασκαλίας και μάθησης στην Ευρώπη.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Schoolpress.sch.gr Η Φωνή του Σχολείου μου

TheNewsPaper.gr

larissanet.gr

onlarissa.gr