Φέτος στο 6ο Γυμνάσιο Λάρισας υλοποιήσαμε δύο περιβαλλοντικά προγράμματα με τίτλους:

  • Το δάσος στη ζωή μας” με συντονίστρια την κ. Γλιούμπα Ελένη και συμμετέχοντα τον κ. Παπαμαργαρίτη Βασίλειο και
  • Η φύση μέσα από την τέχνη” με συντονίστρια την κ. Εξάρχου Ασημίνα και συμμετέχουσα την κ.Τασιοπούλου Παρασκευή

Στόχος των προγραμμάτων είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή της συμπεριφοράς των μαθητών μέσα από βιωματικές δραστηριότητες στην τάξη και στο πεδίο, σε θέματα που αφορούν τη βιοποικιλότητα στους χώρους πρασίνου και στα δάση. Οι μαθητές και οι μαθήτριες συνειδητοποιούν την αξία των χώρων πρασίνου και των δασών ως καταφύγιων ζωής, αλλά και ως πολύτιμων φυσικών πόρων και ενημερώνονται για τα προβλήματα που προκύπτουν από την καταστροφή τους, την περιβαλλοντική υποβάθμιση, τη ρύπανση και την κλιματική αλλαγή. Το Πρόγραμμα ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων και της τοπικής κοινωνίας για την επίτευξη αποτελεσματικής περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και προστασίας του περιβάλλοντος.

Η Φύση,  συνειδητοποίησαν τα παιδιά ότι αποτελεί πηγή έμπνευσης για τον άνθρωπο και την ενεργητική αφετηρία όλων των Τεχνών.

Η Φύση αποτελεί πρωταρχική πηγή έμπνευσης στην ποίηση και τη λογοτεχνία  ενώ τα παραδείγματα από την Ελληνική και παγκόσμια ποίηση & λογοτεχνία είναι ατελείωτα. Σύμφωνα με τον Kαταλανό αρχιτέκτονα Γκαουντί εξάλλου «Η τέχνη είναι ανύπαρκτη αν δεν πηγάζει από τη φύση» .

Στο πλαίσιο της βιωματικής μάθησης επισκεφτήκαμε μουσεία και τα επιβλητικά βουνά της περιοχής των Ζαγοροχωρίων όπου είδαμε στο Μονοδένδρι το υπέροχο έργο της φύσης που είναι το φαράγγι του Βίκου από το παρατηρητήριο του Πέτρινου Δάσους αλλά και από το μοναστήρι της Αγίας Παρασκευής.

Θαυμάσαμε στους Κήπους το γεφύρι του Κόκκορη και το εκπληκτικό τρίτοξο γεφύρι του Πλακίδα ή Καλογερικό .

Μας εντυπωσίασε το μοναδικό σπήλαιο του Περάματος Ιωαννίνων, το κάστρο των Ιωαννίνων, το σπίτι του Αλή Πασά όπου οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία δουν και να ακούσουν ενδιαφέροντα πράγματα της ιστορίας του τόπου μας.

Δικαιωμένη φύση λοιπόν όταν οι άνθρωποι μαθαίνουν να κοιτούν τον ουρανό, / μαθαίνουν να διαβάζουν ένα πράσινο φύλλο. Μπορεί ο άνεμος να τρέχει αδιάφορος, μα εσύ, ποιητή, μνημειώνεις βαθιά ποτάμια, το πλατύστερνο χιόνι αλλά και τα πελώρια κυπαρίσσια,/ αυστηρά, σκοτεινά και φιλέρημα γιατί παντού, παντού σκοτωμένοι

ΡΙΤΣΟΣ Γ. (1909-1990)



Στους παρακάτω συνδέσμους ακολουθεί ψηφιακό υλικό που δημιουργήθηκε στα πλαίσια των προγραμμάτων.

1) ΒΙΒΛΙΟ: “ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ”

https://www.storyjumper.com/book/read/157845311

2) ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: “ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΑ ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ”

https://learningapps.org/display?v=pmjmyphpt23

3) ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: “ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ”

https://learningapps.org/30288960

4) ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

https://homouniversalisgr.blogspot.com/2016/09/blog-post_38.html?fbclid=IwAR12QwpHLTfnzEmm6Nq3R0W-5PdyNoXOw6HBlkLybVTQRSF8uaYWoYvG5hE

5) ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ – ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΙΗΤΕΣ 

https://crosswordlabs.com/view/-1047

6) ΓΥΑΛΙΝΑ ΓΙΑΝΝΙΝΑ, Μ. ΓΚΑΝΑΣ (ΟΠΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ, ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ, ΜΕΤΑΦΟΡΑ, ΠΑΡΟΜΟΙΩΣΗ)

https://crosswordlabs.com/view/2023-04-30-134

7) ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 

https://crosswordlabs.com/view/2021-04-22-715